ŽELEZNIČNÍ UZEL BRNO NA POČÁTKU 3. TISÍCILETÍ
 



poslední aktualizace
2. prosince 2004

 

Historie výstavby brněnského železničního uzlu

 

 

 

 

 

Valid HTML 4.01!

Valid CSS!



Historická vyobrazení



  • převzata z publikace Brno a železnice, vydané v dubnu 1946 Ředitelstvím státních drah v Brně


Reliéfní mapaReliéfní mapa města z roku 1837, dva roky před příjezdem prvního vlaku do Brna.







Příjezd prvníhoPříjezd prvního vlaku do Brna v roce 1839.




První budovaPrvní budova nádraží, která existovala jen deset let, protože v roce 1848 musela ustoupit trati do České Třebové.

Židovská bránaŽidovská brána, která stávala poblíž ústí dnešní Masarykovy ulice před nádraží, vlevo první budova nádraží z roku 1838. V pozadí chrám na Petrově, samozřejmě ještě bez pseudogotických věží z přelomu 19. a 20. století.

NádražíNádraží před secesní úpravou v roce 1904.




Snímek z výstavbySnímek z výstavby nové tišnovky u Obřan z doby druhé světové války.



























Brněnský dopravní kruh je společnou platformou 10 brněnských občanských sdružení, které spojuje zájem o ekologicky šetrné řešení dopravy na území města Brna. Jde o občanská sdružení Český a Slovenský dopravní klub, Děti Země Brno, Ekologický právní servis, Hnutí Duha Brno, Občané města Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim - Troubsko, Ochránci přírody a krajiny v okolí Brněnské přehrady, Nesehnutí Brno, Regionální sdružení Českého svazu ochránců přírody, VMO Brno a Zlatá loď.