Soutěž z roku 1924
Popádu rakousko-uherské monarchie brněnským radním nesmírně stouplo sebevědomí a začali se unášet hvězdnou myšlenkou Brna jako křižovatky a metropole Evropy s vznosným městským centrem a obrovským reprezentačním nádražím, umístěným až za tímto novým centrem. Již na počátku 20. let bylo konstatováno, že Brno má vzhledem ke své velikosti malé centrum. Nedošlo však k poznání podstaty tohoto rozporu, nebyl ani poznán důvod. Městští konšelé a architekti se však přesto rozhodli věc napravit a malou územní podlož uměle natáhnout.
Dnešní hlavní nádraží jim vždy ve vznosných snech vadilo. V jejich myslích tvořilo nepřekonatelnou bariéru a umisťovali tedy ve svých plánech nové nádraží vždy až téměř do Komárova. Tato myšlenka tehdy přímo nadchla i brněnské architekty a urbanisty a na brněnské fakultě architektury v předmětu urbanismus se začala přednášet a doposud se přednáší jako jediná možnost rozvoje centra města Brna.
V roce 1924 proto vypsali soutěž na výstavbu nového jižního centra a jižního města i s odsunem hlavního nádraží.
Projekt Střed republiky, poctěný v soutěži roku 1924 III. cenou (I. a II. cena nebyly uděleny), autoři ing. arch. A. Kubíček a ing. arch. M. Urban.